onsdag 12 augusti 2009

"Biblioteket"

Hörnskåpet och bordet är inropat på auktion.

Guldspegeln är ett av mina allra första auktionsfynd!
.
Halvmånebordet var brunt när jag köpte det men vit färg gör underverk!
.
Hemsnickrad hylla!

När Filip slutade använda sitt lekrum föreslog jag att vi skulle ha ett bibliotek istället. Det tyckte han var en bra ide, bara han fick bestämma vad hans böcker skulle stå. Sen funderade han en stund och sa "Men mamma hur ska det bli när alla ska komma hit och låna?". Det är mysigt att ha ett rum bara för att sitta och läsa i,dricka en kopp te eller elda en brasa. Helst skulle jag vilja ha antika bokskåp med glasdörrar. Men de är inte lätta att få tag på och är väldigt dyra. Får se om jag kommer över några på blocket eller auktion. Så länge har vi vanliga "Billyhyllor" från Ikea som vi satt pärlspont på sidorna och lister runtom. Fåtöljerna är också från Ikea. Fotpallarna från Indiska.
Kram från
Malin