torsdag 17 september 2009

Fotogenkanna!?

.
I lördags fyndade jag den här kannan på loppis! Jag tror det är en gammal fotogenkanna, hur charmig som helst. Jag visste direkt när jag fick se den att den skulle med hem. Vad det är kul att hitta något annorlunda!


Här får den stå på en gammal stol som "gjort sitt", men fungerar som blombord. Med lite andra loppisfynd och lite höstblommor!! Vad det är svårt att hitta bra loppisar här runt omkring, det är inte lätt att få tag i sina önskemål. Det är alltid något jag letar efter som jag sett i någon tidning eller så. Östregårds Antikt och loppis är ganska nära och brukar ha massor, men det är så mycket folk. Vill man ha något gäller det att vara snabb och i tid, det brukar vara lång kö in i ladan. Det är bra priser också och man slipper stå och vänta som på auktionerna.
.

Vit ljung i en rostig kruka, det räcker....

Jag har tänkt visa någon favorit i varje inlägg framöver, alla har vi ju våra favoriter hemma. Det här är vår köksklocka den gillar jag! Inköpt i Danmark på semesterresa. Den får nog hänga kvar ett tag...


Nu har jag fått igång en liten " besöksräknare" med lite hjälp av min arbetskamrat Freddy. Tack för hjälpen!! Det har ju alla på sina bloggar som jag kollat på så det kunde väl inte vara så svårt? Jo, särskilt när man är så ovan vid datorn som jag. Men nu är den igång i allafall. Kan vara lite kul och se om det är några besökare som tittar in! Nu vill jag bara sluta med en värmande brasa till er som gör det. Det börjar bli riktigt kyligt på kvällarna.
.
Många kramar Malin