tisdag 15 september 2009

Pyssel!!!

.
I söndags fick jag den där riktiga höstkänslan, det var regnigt och blåsigt. Syrran var här och jag tyckte vi kunde passa på att "pyssla" lite. Förra året letade jag eucalyptus hur länge som helst, frågade överallt men ingen hade. Till slut hittade jag en stor bukett i en liten mysig butik i Kivik när vi var där på Äppelmarknaden. I år hade dom i växthuset i Långasjö då var jag snabb att handla!! Nu var det dags att göra kransar av dom. Jag har sett dom på bloggar och i tidningarna. Visst är dom fina?
.
Bladen är så fina och de doftar så gott. När man jobbar med dom sprider sig doften i hela rummet!! Det är ju ingen doft man är bortskämd med...

Det blev två stora kransar till dörrarna mot glasverandan.

Det blev lite fina tändsticksaskar också. Såna här hade Ingrid på Atmosphere, lite roligare att lägga på soffbordet än en vanlig ask. Nu är det ju tända ljus varje kväll här hemma. Det enda man behöver är en gammal bok/tidning, limstift,grovt snöre och något fint att dekorera med. De här små korsen och madonnorna har jag köpt på Alvas Hus. Det är även en trevlig liten "gå bort" present...

Det blev en liten bukett över efter kransarna. Och så min lilla ask!!

Måste bara visa en av mina favoriter här hemma. Denna lampan fick jag av Johan i födelsedagspresent förra året, gissa om jag valde den själv? Den är köpt på Alvas Hus. Min lilla "shopping list" i bakgrunden köpte jag i en butik vi åkte förbi i somras. "Två Fröknar" den låg en liten bit utanför Uddevalla, riktigt trevlig! Väl värd ett besök. Det var allt för idag!


Kramar Malin